Dale La Pau

One day I read from an Indonesian community chat group in Melbourne that another Padang restaurant just opened up. More accurately it can be called a cafe because the operating hours are the same as other cafes in general. Camberwell is a familiar area to me because I live in the vicinity, and three of my children went to Camberwell High except the oldest who went to Mac.Rob. It’s also an area where there are a lot of cool cafes, and this new Padang place fits the vibe. From the outside, it looks modern and trendy, a little different from other Indonesian restaurants plus it’s all halal too with friendly and polite service.

This time I couldn’t wait to try the Padang satay where we can choose between beef and beef liver. This very delicious satay sauce is served with lontong or rice cake. There are also rice sets with two sides we can choose from like beef rendang, ‘pop chicken’ (a chicken in chilli dish only found in Padang Indonesian restaurants), and many more including vegetarian options. These all taste authentic. Rounding out the menu are Indonesian-style desserts, and for people like me who usually drink a coffee after eating, there is good espresso coffee.

Additionally if you crave an Indo-style breakfast it’s available at Da Le Pau. There is a shortcoming of this restaurant in that if an item runs out, a customer should be informed when they order. Maybe it can all be checked before the restaurant opens, whether an item is available or not. But this is a minor issue which won’t hold me back from returning. Hopefully Da Le Pau stays in operation for a long time.

Padang satay and a rice set with rendang and pop chicken

Suatu hari terbaca dari WA indonesian group di Melbourne bahwa ada rumah makan Padang lagi yang baru buka. Sebetulnya rumah makan ini bisa dibilang cafe karena dilihat dari jam operasinya sama dengan cafe-cafe pada umumnya. Camberwell daerah yang tak asing buatku karena aku tinggal di sekitar situ, juga anak-anakku dulu sebelum berumah tangga sekolah di Camberwell kecuali yang tertua sekolah di Mac.Rob. Juga di Camberwell banyak cafe yang keren menurut aku, rumah makan Padang yang baru ini juga bisa dibilang keren. Dari luar sudah menarik beda dengan rumah2 makan Indonesia yang lain. Sedikit penataan decor akan menambah kenyamanan makan plus halal pula. Ditambah lagi pelayanan yang ramah & sopan.

Kali ini aku sudah tidak sabar mencoba sate Padang yang kita bisa memilih antara daging atau isi perut. Kuah sate yang sangat enak ini disajikan bersama lontong. Juga ada dua group pilihan nasi rames yg kita harus pilih . Ada rendang daging, rendang paru, ada ayam pop (hanya ada direstaurant padang), dan banyak lagi. Ini semua rasanya authentic. Tersedia juga dessert ala indonesia, juga buat aku yang biasa ngopi habis makan, disini tersedia cappuchino yang lumayan enak.

Buat tambahan info, kalau anda mengidamkan breakfast ala Indo disini tersedia juga. Ada sedikit kekurangan dari rumah makan ini yang harus diperbaiki yaitu apabila persediaan habis, harus diberitahu sebelum kita order. Mungkin bisa di check sebelum restaurant buka apa-apa yang ada atau tidak ada. Tapi semua ini tidak menahan aku untuk tidak kembali lagi. Semoga bisa bertahan lama.

Nasi rames dengan ayam pop; cappucinonya lumayan

Details

Dale La Pau, 255 Camberwell Road Camberwell Victoria

Tuesday to Thursday 11.30am – 3:00pm

Friday to Sunday 11.30am – 3:00pm and 5.30pm – 9.00pm

All halal menu; unlicensed

2 Comments Add yours

  1. Banget…. udah ada bbrp Kok padang resto di melbourne

    Like

  2. Ini yg mendekati authentic

    Like

Leave a comment